Marketing i reklama w internecie

Definicja marketingu jest bardzo prosta. Trzeba zaspokajać potrzeby klientów tak, aby osiągnąć zysk. Wiele firm traktuje jednak działania marketingowe krótkofalowo i nie zastanawia się nad tym, że dobry marketing charakteryzuje się tym, że procentuje w przyszłości. Dobry marketing to nie tylko działanie w danej chwili, na zasadzie impulsu.

Dobry marketing charakteryzuje się bowiem dobrą, długotrwałą strategią, która przyniesie zyski od razu, ale także da rezultaty w przyszłości. Wymyślanie strategii powinno być podparte wieloletnimi badaniami rynku.

Mówiąc o marketingu mamy na myśli trzy podstawowe zasady, które powinno się zawsze mieć w pamięci. Pierwszą zasadą jest zorientowanie na nabywcę. Dzięki specjalnym zabiegom wybiera się potencjalną grupę nabywców. Jest to bardzo ważny element na początku każdej marketingowej drogi. Wybór i charakterystyka potencjalnych grup odbiorów musi być przeprowadzona fachowo, jeżeli oferta marketingowa ma do nich dotrzeć. Pojęć w marketingu jest bardzo dużo, ponieważ jest to bardzo obszerny temat. Warto jednak opowiedzieć o kilku kluczowych, które nawet laikowi pozwolą sprawnie poruszać się w tej dziedzinie. Pojęcie mix marketingu znane jest prawie wszystkim. Nikt jednak do końca nie wie, jaki elementy wchodzą w jego skład. Marketing mix to nic innego jak zespół instrumentów marketingowych. Jedną z koncepcji w marketingu jest znana wszystkich przedsiębiorcom zasada 4P, która dziś, wraz z obecnym rozwojem, rozszerza się o kolejne punkty.

Według tej koncepcji przede wszystkim należy zwrócić uwagę na produkt, cenę, dystrybucję, promocję, ludzi, świadectwo materialne czy proces. Obecna strategia powinna zatem istnieć pod nazwą 7 P, a to dlatego, że wszystkie te nazwy z języka angielskiego zaczynają się na tę literkę. Oprócz tej najpopularniejszej koncepcji wyróżnić można też inne koncepcje, takie jak na przykład 4 C.

Ta koncepcja jest głównie nastawiona na klienta i jego potrzeby. Każde przedsiębiorstwo powinno posiadać dobrze przygotowaną strategię marketingową. Strategia marketingowa to nic innego jak sposób, w jaki dana firma ma zamiar zrealizować się marketingowo. Prawidłowy proces planowania strategii powinien składać się z dziesięciu punktów, w których skład wchodzą cztery fazy główne. Planując strategię trzeba po pierwsze ustalić cele, zrobić przegląd sytuacji na rynku, sformułować strategię od początku do końca oraz zastanowić się nad zasobami finansowymi i rozplanować wydatki na nadchodzący rok. Warto powiedzieć także o tym, że obecnie istnieje wiele rodzajów marketingu. Jednym z częściej stosowanych w obecnej dobie internetu jest właśnie marketing internetowy. Ta forma marketingu jako swoje medium używa stron internetowych i to właśnie dzięki nim rozsyła swoje informacje marketingowe, pozyskując przy tym klientów. W skład tego internetowego marketingu wchodzą rezultaty wyszukiwarek internetowych, pozycjonowanie, przeróżne banery reklamowe, e-mail marketing (który przyjmuje także formę e-mail spamu). Niegdyś dużym powodzeniem cieszyły się reklamy graficzne, zwane display. Dziś jednak o wiele popularniejsze są inne formy reklamy w internecie, takie jak content marketing, czyli tak zwany marketing treści. Treści, które publikowanie w internecie regularnie budują długotrwałą relację z klientem, i dzięki temu cieszą się większym powodzeniem.

Adres Trackback

Komentowanie wyłączone.